چگونه الگوهای چرم دوزی را در سایز100% واقعی پرینت بگیریم؟

 الگوهایی که بصورت PDF طراحی می شوند بدلیل واقعی بودن سایز الگو،  در چندین صفحه A4 طراحی می شوند و سپس با چسباندن این صفحات به هم  الگو در سایز واقعی آماده استفاده است. به همین دلیل باید که الگوی خود را در سایز مناسب چاپ کنید چون در غیر اینصورت محصول پس از دوخت داری ظاهری نامتناسب و اندازه غیر واقعی بدست می آید.
نرم افزار های زیادی جهت باز کردن ونمایش فایل های PDF وجود دارند که معروفترین و پر استفاده ترین نرم افزارAdobe Reader می باشد به همین دلیل در این پست روش تنظیم سایز صفحه برای پرینت در این نرم افزار را برای شما بصورت تصویری توضیح می دهیم.

نرم افزار Adobe Reader معمولاً تنظیمات چاپگر را ذخیره می کند ، با این حال ما توصیه می کنیم هر بار که الگوی خود را چاپ می کنید تنظیمات مربوط به چاپ را کنترل نمائید.

معمولاً در صفحه اول هر الگوی PDF شاخصی برای تست اندازه صحیح الگوی پرینت گرفته شده وجود دارد که پس از پرینت گرفتن می توان با خط کش آن را اندازه گیری کنید.در ابتدا در سر برگ روی قسمت  File کلیک کرده و در منوی آشاری بازشده قسمت Print را انتخاب نمائید.(روش میانبر این مرحله استفاده از کلید های Ctrl+P است.)

تنظیمات پرینت

در پنجره باز شده در قسمت مربوط تنظیمات سایز Actual size را انتخاب کنید و در قسمت Orientation گزینه Auto portrait/landscape را انتحاب نمائید و سپس روی قسمت Page Setup کلیک کنید

تنظیمات پرینت

در پنجره جدید سایز کاغذ را روی A4 تنظیم نمائید و با کلیک روی OK تنظیمات را ذخیره کنید

تنظیمات پرینت

حالا تنظیمات مربوط به چاپ الگو تکمیل شده و میتوانید برای اطمینان از اندازه ها و درستی تنظیمات ابتدا صفحه اول که شاخص اندازه در آن کشیده شده است را پرینت گرفته و شاخص را با خط کش اندازه گیری کنید و پس از اینکه از دقت اندازه ها مطمئن شدید مابقی صفحات را پرینت بگیرید.

یکی دیگر از نرم افزار هایی که قابلیت باز کردن و نمایش فایل های PDF را دارد مرورگر گوگل کروم است. در مرورگر گوگل کروم جهت انجام تنظیمات چاپ پس از انتخاب گزینه Print در قسمت More setting بخش Scale را روی Default قرار دهید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی